busstider stämmer ej..

linje 750 tiderna stämmer inte med sl.se och er app. Pratade med sl och de sa att de ej ansvarar för appen . Inget man kan lita på alltså?

sanna

Kommentarer

  • Det är SL som leverar alla tider så det är ingen skillnad i förslag som ges här mot vad som kan fås via deras sida.

    Kontakta dem gärna igen men om man skriver att det är via appen skyller de ifrån sig direkt.

    Från vilken station och mot vilken station gäller det? Så ska jag också göra en anmälan, tack!

    Johan Nilsson
  • Pratade med med deras kundtjänst de sa att det är en privatperson som gjort appen och att de ej ansvarar för att dedenna stämmer . Det är linje 750 som ej stämmer i Södertälje. Isbjörnsvägen till brunnsängs c. Tur o retur. Tex idag söndag står det 9 tiden men på sl.se vid 10

    Tack !

    sanna
  • Hej igen, jag lyckas inte reproducera detta. Får upp samma tider genom appen som jag får via SLs hemsida. Kan det vara att ni skrev in en adress för t.ex Isbjörnsvägen och appen ville att ni skulle gå till hållplatsen Isbjörnsvägen?

    Det stämmer att appen ej är utvecklad av SL, tider som presenteras kommer dock från samma källa.

    Johan Berg Nilsson
  • Ja Det Stämmer nu. Vi Var Flera som kollade noga, märkligt.

    sanna
  • Kan vara att SL har uppdaterat med, tack för att ni sa till. Händer det igen är det bara att höra av sig.

    Johan Berg Nilsson
  • Tackar!

    sanna
  • Hej! Ska man ta era uppdateringar med förseningar med en nypa salt, vad baseras de på? Avgången på min buss var försenad med 6 min enligt appen, ändå gick bussen på utsatt tid. Jag missade bussen, nästa går om en timme. Lesson learned 😀
    Sara
  • Hej Sara, tiderna som anges kommer från SLs realtidssystem. Den realtid som SL levererar är ingen exakt tid för avgång utan en uppskattning för avgången. Jag gissar att de tar in var bussen är, hur trafiken ser ut osv. Det kan alltså skilja sig från verklig avgångstid. I majoriteten av fallen ger det ändå en bra indikation för när avgången kommer att ske.

    Ledsen att du missade bussen :/
    Johan Berg Nilsson