buss 44

Buss 44 avgångar stämmer ej överrens med tiderna som anges i appen när man söker resvägar eller med tidtabellen på hållplatsen. Av rutin tar jag mig till hållplatsen för att hinna med bussen som ska avgå 17:57 (enligt tidtabell och app) den avgår ca. 10 minuter senare, vilket faktiskt står på den digitala tavlan.

Gustav

Kommentarer

  • Hej, vilken hållplats gäller det och vad är bussen skyltad mot så kan jag rapportera in det till SL.

    Tack

    Johan Berg Nilsson
  • Det gäller ändhållplattsen ruddamen med destination mot skansen.

    Gustav
  • Topp, tack!

    Johan Berg Nilsson
  • Hej,

    svar från SL:

    "Tack för att du hör av dig angående busslinje 44.

    Bussen ska enligt tidtabell avgå från Ruddammen kl 17.57 i riktning mot Skansen. Bussen har under de senaste dagarna avgått enligt tidtabellen. Det kan möjligtvis vara så att bussen som er användare skulle resa med hade en störning och var försenad. Informationen i reseplaneraren och den tryckta tidtabellen är korrekt."

    Johan Berg Nilsson