Bättre förslag i "Nearby"-listningen

I "Nearby"-listan, som jag oftast använder, får jag nästan alltid scrolla till slutet av listan för att hitta hållplatsen jag söker, trots att jag ofta står precis vid den. Listan borde vara sorterad på avstånd, och gärna även ha avståndet utskrivet (för alla hållplatser, inte bara den närmsta). Ett alternativ kan vara att välja favoriter som alltid sorteras överst om de är i närheten.
Sen visar vissa hållplatser alltid flera förslag när man väljer dem, trots att förslagen inte är i närheten av mig. T.ex. Industrivägen (i Solna), ger en lista med tre "Industrivägen" (i Norrtälje, Nynäshamn, och Solna), samt "Sickla industriväg (Nacka)". Endast den i Solna är då nära mig, så varför ens föreslå de andra?
Ett annat exempel är Armégatan (i Solna), som ger en lång lista på hållplatser som inte heter något i närheten av "Armégatan".
När man just valt en hållplats i Nearby-listan så borde appen veta vad man menar och inte föreslå fler alternativ.

Eric Johansson

Kommentarer

  • Hej,

    Den ska sortera efter avstånd, vad står det för avstånd uppe i toppmenyn? Har man WiFi aktiverat blir förslagen även betydligt bättre.

    Avstånd borde definitivt vara med i listan.

    Ska kolla närmare på att de föreslår olika alternativ, inte tänkte på det tidigare.

    Tack!

    Johan Berg Nilsson
  • Jag ska undersöka det närmre när jag är på jobbet där jag mest upplever dessa problemen. Då befinner jag mig mellan flera hållplatser och kanske är den jag hållplats jag vill åka ifrån då inte närmast.
    Där vore en favorit-funktion bra att ha, då jag oftast är intresserad av endast ett par av hållplatserna, även om de andra förslagen kanske är närmre.

    Eric Johansson
  • Det går även att lägga in genvägar direkt till specifika hållplatser, dessa skulle isf kunna fungera som en form av favoriter. Men jag tror förstår vad du är ute efter.

    Johan Berg Nilsson