Hyresaviseringen är digital. Var hittar jag uppgifter för att betala min hyra?

Var hittar jag min uppgifter för att betala min hyra?
Stena Fastigheter
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Du hittar du dina hyresavier på Mina sidor under Fakturor, där finns alla de uppgifter du behöver för att betala din hyra, OCR-nummer, belopp och bankgironummer.

    Vad innebär digital avisering för dig som hyresgäst?
    Du får dina hyresaviseringar varje månad digitalt på Mina sidor. Det gäller dig som hyr bostad eller förråd som privatperson. Aviseringen görs då en gång i månaden

    Betala med E-faktura eller autogiro
    För att förenkla din vardag och slippa skriva in krångliga OCR-nummer rekommenderar vi dig att betala din hyra via E-faktura eller autogiro. E-faktura ansöker du om via din internetbank. Via banken får du en digital kopia av hyresavin. Vill du att betalningen ska ske automatisk, dvs att pengarna dras direkt från ditt konto varje månad? Ansök då om autogiro. Ansökningsblankett blankett för autogiro . Du kan enkelt ladda upp ifylld ansökan via Serviceanmälan på Mina sidor, välj Mina betalningar och skapa ärende för att ladda upp fil.

    Har du tecknat dig för autogiro – tänk på att du måste invänta bekräftelse för att vara säkra på att autogirot dras – det är alltså först när bekräftelse kommit som autogirot är inlagt och kommer att dras. Var noga med att kontrollera ditt konto första månadsskiftet efter du tecknade dig för autogiro.

    För dig som inte har dator, surfplatta eller mobiltelefon och inte kan använda Mina sidor
    Vänligen kontakta vår växel så tittar vi på det enskilda ärendet och ordnar det på bästa sätt, så att du får de uppgifter du behöver för att betala din hyra.
    Stena Fastigheter
    Bästa svaret
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.