Krävs svenskt personnummer?

Vi ska ta in en gästarbetare från Estland. Måste han ha ett svenskt person-/samordningsnummer? Har försökt bjuda in honom men det verkar inte fungera med ett estniskt personnummer.
Stefan

Kommentarer

  • Hej Stefan!

    Nej, att inneha ett svenskt person-/samordningsnummer är inte ett krav. I fältet med accesskortnummer/personnummer kan du ange personnummer som följer nedan mall:

    Sverige:
    ÅÅMMDD-XXXX

    Norge:
    DDMMÅÅXXXXX

    Finland:
    DDMMÅÅ-SXXXC

    Island:
    DDMMYY-XXXX

    Fältet är dock ej obligatoriskt, så du kan alltså gå vidare utan att ange detta och på så vis slutföra din inbjudan.
    Sofia Supportadministratör