Jag har skickat en inbjudan men användaren kan ej logga in
Hej!
Jag har lagt till en användare och bjudit in henne till att göra 2 utbildningar. Hon har fått inbjudan av mig men lyckas inte logga in. När hon skriver in sin mail säger systemet ifrån att den inte finns. Ska hon välja att registrera sig själv första gången?
Tack på förhand!
Mvh Sofia
Jag har lagt till en användare och bjudit in henne till att göra 2 utbildningar. Hon har fått inbjudan av mig men lyckas inte logga in. När hon skriver in sin mail säger systemet ifrån att den inte finns. Ska hon välja att registrera sig själv första gången?
Tack på förhand!
Mvh Sofia
Följ inlägget
1
följare
När du skickar ut en inbjudan till en person för att gå SSG webbkurser så har personen två alternativ, antingen Hitta konto eller Skapa ett nytt konto.
Skapa ett nytt konto:
Om det är första gången personen ska gå SSG kurser så behöver den skapa sitt konto hos oss genom att klicka på Skapa ett nytt konto. Alternativt kan ens konto ha blivit gallrat (om man varit inaktiv i tjänsten över en viss tid) och man behöver även då välja alternativet Skapa ett nytt konto.
Hitta konto:
Om man vet med sig att man nyligen gått kurser hos oss eller varit inloggad ska man istället använda sig av Hitta konto. Detta görs genom att man fyller i personnummer, e-post, mobilnummer, accesskortnummer eller användarnamn.
Om det är så att man har gamla inloggningsuppgifter (mejl eller telefonnummer) som man inte kommer åt längre behöver man ringa till SSG support så att vi kan hjälpa att uppdatera till aktuella inloggningsuppgifter. Kontakt och support | SSG
En inbjudan betyder inte att ett SSG konto har skapats utan det är endast en inbjudan. En användare måste alltid skapa sitt egna konto och ska inte göras av någon annan. Här finns mer information om våra Användarvillkor för slutanvändare | SSG samt SSG Dataskyddspolicy | SSG.