Kan man tilldela kurser direkt när man skapar en inbjudan?

Jag är administratör och ska bjuda in användare. Min fråga är om jag kan tilldela kurser i samma veva, eller om jag behöver vänta på att användaren i fråga accepterar inbjudan?
Jan

Kommentarer

  • Hej Jan!

    Om du är helt säker på att användaren inte har kurserna sedan innan så kan man beställa/tilldela kurserna direkt vid inbjudan.

    Annars rekommenderar vi att du väntar med att tilldela kurser tills användaren har accepterat inbjudan och du kan se vilka kurser denne kan tänkas ha. På så vis undviker man att riskera att debiteras för kurser som användaren kanske redan har.

    Sofia Supportadministratör