EM Chip

Hej
Har fått frågan från en av våra kunder där vår personal jobbar vad deras "chip nummer " är. Kunden har valt att använda SSG-korten som passerkort under underhållsstopp men hur hittar jag det chip numret?

Anneli

Kommentarer

  • Hej Anneli,

    Du som administratör kan logga in och klicka på Användare i menyn. Där kan du klicka på Generera CSV och sedan ladda hem och öppna den filen i exempelvis Excel. I filen ser du chipnummer i alla format vi supporterar.

    Det kan vara bra att veta vilken typ av chipnummer anläggningen använder sig av, tex Mifare eller SOLID etc.

    Om man beställer ett ersättningskort så får Accesskortet ett nytt chipnummer.
    Support
  • Hej,

    Jag har fått frågan från en av våra kunder där vår personal jobbar vad deras "chipnummer " är.

    Jag har kollat under Accesskort på vår anställde och där finns inget chipnummer angett. Hur hittar jag det då? Det är för övrigt ett helt nytt ersättningskort.
    Lars
  • Hej Lars,

    Användaren får ett Accesskortnummer när en kurs tilldelas första gången.
    För att hitta chipnummer så måste användaren ha ett Accesskortnummer.

    Chipnummer hittar du om du klickar på Accesskort i den svarta menyn till vänster. Väl där behöver du klicka på Generera CSV, ladda hem den samt öppna den i exempelvis Excel.

    Support
  • Hej! Det finns inget chipnummer så som besrkivs ovan. Vart hittar jag det?
    Mattias
  • Jeg kan ikke se Chip nummeret under Användare. Hvordan får jeg det frem.

    Mai-Britt
  • Hej Mattias och Mai-Britt!

    Artikeln är nu uppdaterad, se ovan.
    Joel