automatisk öppning av grindar med SSG kort?

Hej!
Vi ska snart dra igång ett större projekt där vi kommer att inhägna 2 områden.
Till dessa områden skall endast personer som har genomfört de SSG utbildningar som vi har krav på få tillträde. Varje område kommer att ha 1st snurrgrind och 1st större grind för inpassering med fordon.

Vi vill att dessa grindar skall öppnas automatiskt när person med godkänd behörighet kommer till platsen. Är denna funktionen möjlig med de kortläsare som ni säljer? Behövs något annat system blandas in för att grindarna skall öppnas?

Har ni något produktinformation för era kortläsare som är för utomhusbruk? Hittade ingen info om dessa i er webbshop.

Mvh
Johan

Kommentarer

  • Hej Johan,

    Den funktionalitet du beskriver är inte möjlig med de kortläsare vi tillhandahåller, våra kortläsare är tänka att användas i en bemannad vaktstuga eller dylikt för att underlätta kontrollen av entreprenörer som passerar. De kräver således någon som är inloggad i vårt system SSG Access och det kortläsarna gör är att läsa av det chipnummer våra kort har och matar in det i systemet så att vakten enklare kan genomföra en tillträdeskontroll.

    För att få till en sådan funktionalitet ni beskriver behöver ni ta kontakt med en leverantör som kan installera kortläsare samt ett passersystem som i så fall kan integreras mot våra system för att kontrollera så att de tillträdeskrav som är på genomförda kurser uppfylls.
    Det vill säga, vi på SSG levererar inte någon sådan lösning utan endast möjligheten för sådana lösningar att kommunicera med våra system.

    Efter ni har tryggat en lösning som ovan kontaktar ni sales@ssg.se och beskriver ert behov för dem så de kan teckna upp er på lämplig integrationslösning mot våra system.

    Själva integrationen har vi dokumenterat här: https://www.ssg.se/support/integrationer/

    API:et som används för dessa integrationer är dokumenterat här: https://www.ssg.se/support/integrationer/api-for-ssg-access/

    Dokumentationen i sig är till för möjlig utvecklare ni anlitar för att genomföra denna integration, därav den rätt tekniska utformningen.
    Thomas Björling Supportadministratör