Pump och självfall?

Vad innebär egentligen pump och självfall?

Kommentarer

  • I första hand arbetar vi för ledning med självfall. Fastighetsägaren ansvarar för att gräva och dra fram ledning till tomtgräns och den så kallade förbindelsepunkten.

    I de fall lutningen är för liten blir lösningen pump. Pump innebär att vi tillhandahåller en liten pumpstation (en LTA-pump) som fastighetsägaren ansvarar för att gräva ner inne på tomten i samband med övrigt ledningsarbete i området.
    Therese