Nya sopkärl

Jag vill veta måtten, bredd×bredd, höjden är oviktigt, på de nya kärlen. Behöver planera för en ny byggnation vid infarten. Kommer bli toppen detta.
Carina Ekberg

Kommentarer

  • Varje avfallskärl är cirka 77 cm bred, 107 cm hög och 85 cm djup. Totala bredden för avfallskärlen är 154 cm.
    Varje avfallskärl rymmer 370 liter.
    För att kärlen ska få plats bredvid varandra behöver uppställningsplatsen vara:
    Bredd: 180 cm
    Höjd: 110 cm (höjd med lock öppet är 180 cm)
    Djup: 100 cm
    Hur ska kärlen placeras?
    Kärlen kommer inte att tömmas vid samma tillfälle, så båda kärlen behöver inte nödvändigtvis få plats där du har ditt kärl idag. Till exempel kan kärl 1 med tömning var fjärde vecka ställas undan för att sedan ställas fram på tömningsdagen. Kom dock ihåg att ställa fram rätt kärl vid rätt tillfälle.
    Vid tömning ska kärlen vara placerade med handtaget mot platsen där sopbilen placeras för att tömma kärlen.
    Pernilla