Montering

Vem ansvarar för LTA-anläggningen?

Kommentarer

  • Fastighetsägaren ansvarar för nedgrävning av LTA-anläggningen. För att systemet ska fungera är det viktigt att denna placeras lodrätt så att pumpen kan arbeta på rätt sätt och att spillvattnet från huset rinner rätt väg.

    Fastighetsägaren ansvarar också för att el från fastighetens elcentral är framdragen till LTA-anläggningen så att pumpen kan kopplas in. Sörmland Vatten ansvarar för själva inkopplingen och utför funktionskontroll.

    Sörmland Vatten tillhandahåller och äger LTA-anläggningen och står för underhåll och service.

    Fastighetsägaren står för tillsyn och elförsörjning samt ser till att LTA-anläggningen är tillgänglig för underhåll året om.

    Therese