Soprum i flerfamiljsbostad?

Vad innebär Fastighetsnära insamling för mig som äger flerbostadshus?
Claes

Kommentarer

  • Genom att kommunen får det formella ansvaret för insamling från hushåll och samlokaliserade verksamheter, så är det samma krav som gäller som för mat- och restavfall, dvs tvingande utsorteringskrav för förpackningsavfall.

    Du som fastighetsinnehavare avgör hur utsorteringskravet ska utföras– gemensamt utrymme i fastigheten, kärl på gården, miljöhus etc.

    Kommunen kan inte ställa krav på inrättande av utrymme. Om du som fastighetsägare väljer att inrätta utrymme kan vi ställa krav på hur dessa utrymmen ska vara inredda.

    Kontakta oss gärna om du vill ha mer information om utrymme för förpackningsinsamling kundservice@sormlandvatten.se

    Therese