104 kronor mer i månaden för enbostadshushåll. Det är ganska kännbart. Vad tänker ni kring det?

Fråga om specifikt pris
Lars

Kommentarer

  • När allt blir dyrare i samhället idag blir varje extra krona i ökade kostnader kännbart för våra invånare. Vi arbetar dagligen med fokus att säkra leveranser på ett kostnadseffektivt sätt med syftet att minska taxepåverkan. Vi har lyckats med att begränsa behovet av större taxehöjningar.
    Jämfört med övriga fördyringar som sker i samhället landar Taxe-höjningarna för VA på en lägre nivå.
    Som kund är det viktigt att känna till att genom att betala VA-taxan får kunden mer än bara säker tillgång till rent och gott vatten dygnet runt och året om. I taxan ingår också hantering och rening av spillvatten och avloppsvatten samt avledning av dagvatten. Sist men inte minst bidrar kunden till naturens kretslopp så genom att avloppsvattnet renas, blir biogas och gödsel. Allt detta ingår i VA- taxan.
    Helen