Hur fungerar vårt klubbforum?

Hur hittar man svar på sina frågor? Och hur kan man ställa egna frågor och ge förslag?

Lorem Ipsum

Kommentarer

  • "Klubbforum" - så fungerar det!

    Välkommen till Sollentuna TK:s öppna forum. Här kan du söka reda på svar på din fråga.

    Du har också möjligheten att ställa frågor till oss om du inte finner svar och lämna förslag till oss om du tex har en idé kring en förbättring.

    Tänk på att detta är ett publikt forum, och att inläggen/kommentarerna du skriver kan läsas av alla!

    Har du en fråga av mer personlig karaktär svar ber vi dig kontakta oss via någon av våra andra kanaler.

    Hur hittar jag svar på min fråga?
    Du kan hitta svar på redan ställda frågor på flera olika sätt:

    • Via sökrutan längst upp på sidan till höger
    • Under de olika kategorierna
    • Genom att börja skriva en fråga i formuläret - då dyker det upp ett sökresultat med trådar som innehåller liknande sökord
    • Du kan även ställa en fråga själv genom att skriva en förklarande rubrik och sedan frågan under. Om det redan finns frågor som liknar den du vill ställa, så kommer dessa dyka upp i ett sökresultat till höger om formuläret.

    När kan jag förvänta mig få svar?
    Vi strävar alltid efter att ge dig ett så snabbt svar som möjligt! Du behöver bekräfta din e-postadress innan inlägget blir synligt hos oss och vi kan svara på din fråga.

    Hur vet jag om jag fått svar på min fråga?
    Om du ställt en fråga själv kommer du få en notifiering till din angivna mejladress när vi svarat. Din mejladress syns aldrig utåt. Du kan även följa ett inlägg någon annan skrivit genom att antingen kommentera (då följer du det automatiskt) eller trycka på "Följ" under inlägget. Du kan när som helst sluta följa genom att klicka på länken "sluta följ inlägget" i det mejl du får med notifieringen av att det skett ny aktivitet i inlägget.

    Måste jag ange min rätta mejladress och syns den utåt?
    När vi besvarat din fråga/ditt inlägg kommer en notifiering att skickas till den mejladress du angav när du skrev frågan/inlägget. Om du har skrivit fel adress kommer du inte få reda på när vi svarat dig. Mejladress syns aldrig utåt.

    Kan jag välja om jag vill att min fråga ska vara synlig för andra?
    Nej, alla frågor och/eller kommentarer kommer vara synliga på Frågor & Svar från den sekund då du postar inlägget. Du kan dock anmäla ditt eget inlägg om du kommer på i efterhand att du inte ville ställa den publikt. Det gör du genom att trycka på "anmäl inlägg" under själva inlägget.

    Vad gör jag om min fråga är personlig?
    Om din fråga är av personlig karaktär ber vi dig ta kontakt med oss på via e-post eller telefon för att undvika att känslig information delas med andra besökare. Samma sak gäller om ärendet gäller någon annan person.

    Ibland är det en orange stjärna på vissa svar eller kommentarer, vad betyder det?
    Ibland kan trådarna bli väldigt långa och det är svårt att skilja på vilket svar som kommer från andra användares och på vilket som är det officiella av Sollentuna TK. Då kan vi markera vårt svar som "det bästa svaret" vilket syns längst upp inne i frågan som en länk under själva frågan. Klickar du på den länken scrollas du automatiskt ner till vårt svar. Men det händer även att vi markerar andra användares svar som det rätta om vi tycker den formuleringen är bra!

    Martin Ödman Styrelseledamot