Var finns äldre/historiska observationer av väder?

Jag vill veta hur vädret var på en specifik plats vid en viss tid, kan jag hitta det på er hemsida?

SMHI Kundtjänst

Kommentarer

  • På vår sida Ladda ner meteorologiska observationer kan du hämta den information du söker.

    Här är en direktlänk till sidan: https://www.smhi.se/data/meteorologi/ladda-ner-meteorologiska-observationer#param=airtemperatureInstant,stations=all

    • Välj först parameter (Lufttemperatur, Nederbördsmängd, Byvind etc).
    • Filtrera stationer till ”Aktiva stationer”, zooma in på kartan och klicka på någon av prickarna som ligger i det område du är intresserad av.

    • Sedan väljer du att ladda ner data för ”Historisk data”, ”Senaste fyra mån”, ”Senaste dygnets data”, "Senaste timmens data" filen öppnas då i Excel.

    Vill du beställa väderhistorik så kan vi hjälpa dig med det, mot en avgift. Skicka ett mail till kundtjanst@smhi.se med de uppgifter du söker så hjälper vi dig vidare.

    SMHI Kundtjänst
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.