Väderprognoser för ”fjällen”!

Hej! I dom flesta väderprognoser på tv så detaljerar man Svealand och Götaland sen kommer prognosen för Norrland och det kan sägas snö i fjällen! Då undrar jag var i fjällen?För fjällen är längre än Svea-och Götaland tillsammans!!! Om Ni inte visste det så är fjällen säkert 100 mil långt och då måste väderprognosen variera även där precis som i göta- och Svealand, eller!!?? Det bor faktiskt folk även i Fjällen, detta nästan halva Sverige som Ni kallar fjällen eller fjälltrakterna!!!   Jag som undrar och har hus i ”fjällen” förväntar mig att ni fortsättningsvis delar upp ”fjällen” i åtminstone länen, för dom finns väl även på Era kartor??                       Tacksam för en kommentar!     Gunnar Welander Orrvägen 17 18351 Täby. Tel 0733 509246
Gunnar welander

Kommentarer

  • Hej Gunnar,

    Vädret på TV presenteras inte av SMHI. SVT och TV4 har egna meteorologiska team. Så rekommenderar dig att kontakta dem istället.

    Hälsningar
    Susanne Kundtjänst