Väderdata: radar/blixtar tillgängligt på Google earth.

Skulle vara riktigt trevligt om ni kunde göra ert väderdata: radar/blixtar tillgängligt på Google earth.

Kommentarer

  • Hej Per

    Tack för ditt inlägg, jag skickar ditt förslag vidare till våra utvecklare.

  • Hur har det gått med detta? Skulle vara ballt att få se 😀

  • Hej Mathias,
    Senaset jag hörde var att radar/blixt arkivet kommer att finnas på öppna data under hösten. Vi har inte fått någon information om Google Earth utan jag tror att man lägger krutet på öppna data.

  • Det verkar som utvecklingen på SMHI står helt stilla när det gäller presentera väderdata
    på en "bra" karta, finns det inga ambitioner alls att använda bättre kartunderlag?

    Ni kanske väntar på att någon annan skall använda ert väderdata och presentera
    på en bättre karta.

  • Jag har hittat ett bra alternativ
    http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?l...

  • Tack Mathias, bra länk