Uppdatering av appen
Jag använder er app i en iPad. Det som inte fungerar bra är att den inte uppdaterar. När jag går in nästa gång ligger den gamla informationen kvar och jag hittar inget sätt att uppdatera än att byta ort och sen gå tillbaka.
Följ inlägget
0
följare
Om du tar tag i tabellen med fingret och drar tabellen nedåt, så du få en liten pil och sen en uppdateringsikon ovanför tabellen, efter det ska prognosen vara uppdaterad.
Hoppas detta löser ditt problem, hör annars gärna av dig igen!
Har ni idag ändrat utseende i er Android app?
Nej det har vi inte. Det var ett tekniskt fel med senaste timmens prognos, felet är nu löst.
Uppdaterade appen, men efter detta går det inte ens att öppna den. Helt vitt.
Har en iPhone 6.
Det är inte meningen att köra iPhone-appen på iPad, testa att installera "SMHI Väder för iPad"-appen istället.
Vi har hittat ett fel som gör att appen bara får en vit skärm på iOS 9.3.5, vi håller på att åtgärda detta fel, håll utkik efter SMHI Väder 3.0.1.
En ny version har precis skickats till Apple för granskning, vi hoppas på att det inte dröjer allt för länge innan version 3.0.1 är ute publikt.
Trevlig helg!
Tyvärr hade vi en driftstörning på vår nya väder-app under fredagskvällen. Störningen varade två timmar och vi har fått en rad kommentarer från användare om detta i sociala medier och på Google Play. Appen fungerar nu som den ska, men givetvis följer våra utvecklare upp fredagens driftstörning för att säkerställa att felet inte återkommer.
Vi väntar också på svar från Apple, det brukar inte dröja så lång tid.
Appen hänger sig bara om den får vara inaktiv i ett par minuter.
Vi jobbar på en buggrättning.
Man behöver inte installera om appen, det räcker med att svepa den ur multitask-menyn ("döda" appen) och starta om den igen.
Appen hänger sig i IOS 11.3.
Har hämtat den från appstore ca 10 gånger!
Den funkar direkt efter hämtning, men hänger sig efter ett tag.
Att svepa o döda appen fattar jag inte!
/Lars
Hej Lars, tack för ditt inlägg.
Felet drabbar bara användare med iOS 11.3.
När du dubbelklickar på hemknappen så befinner dig i detta läge (bifogad bild), då kan du svepa apparna uppåt för att helt stänga av dom. Om du har en iPhone X så håller du in fingret på en av apparna för att få ett litet minustecken i vänstra övre hörnet. Att ladda hem appen på nytt hjälper inte.
Vi har en uppdatering på gång som vi håller på att testa internt nu, den verkar fungera utan att frysa efter ett par minuters inaktivitet.
Du förstår nog säkert att vi inte backar tillbaka en version.
Var den gamla kartan mer lätthanterlig än den nuvarande, och på vilket sätt var den det?
Det viktiga i appen är ändå varningar, meteorologens kommentar och prognostabellen, det fungerar väl bra?
Har försökt ta bort ladda ned på nytt flera gånger, stängt och gåt in igen men utan resultat.
Två mobiler samt en Ipad fungerar
Vi har för närvarande driftstörning på väderappen för iPad, men vi håller på att jobba på problemet.
Vi beklagar att det inte har fungerat under helgen och jag återkommer i tråden när problemet är löst.
Har också problem med appen på iPad. Inga uppgifter visas och kartan är låst och utan info. Problemen började när jag uppdaterade till iOS 11.3.1.
Nu har vi åtgärdat felet som gjorde att iPad appen inte fick någon data.
Önskar en fortsatt trevlig måndag!
Symbolerna skapas nu åter i appen.
Önskar dig en trevlig tisdag!
Det gjordes en förändring i vår infrastruktur i måndags, där man av misstag flyttade på iPad-appens service, appen ska ha fungerat normalt igen sen i tisdags.
Önskar en trevlig helg!
jag använder appen i android och senaste vers allt har funkat bra ända tills igår
Request was denied for security
så tuggar den en liten stund och slutsvaret blir
Det gick inte att hämta en ny prognos försök igen
provat installera om appen samma resultat lite irriterande är det ju
finns det något svar på detta månne ??
Vi hade dessvärre ett fel med vår app under några dagar men nu ska de fungerar igen.
Vänliga hälsningar,