Uppdatera SMHI appen med information om lufttryck!

Tjena!

Tack för en riktigt bra väderapp!
Det enda jag saknar är information om lufttrycket.
På hemsidan finns denna information men inte i appen.

Mycket tacksam om ni kan fixa detta!

MVH
Mathias

Kommentarer

  • Hej Mathias,
    Vad roligt att du gillar appen!
    Vi tackar och tar med oss förbättringsförslaget.
    Önskar dig en fortsatt trevlig tisdag!
  • Hej!

    Jag skulle gärna vilja veta hur man kan se att en barometer stämmer med väderleken?
    När det är på väg till att bli som ex kalla nordliga vindar lägger sig den ena nålen från botten sett ca drygt 2 cm till höger och den andra nålen ligger på 2 cm till vänster? Kan man ha en som inte stämmer?

    Tack på förahand/ Mvh Elisabeth
  • Hej!

    Det troligaste är att din barometer stämmer, men det är viktigt att du kalibrerar den så att den visar rätt värden, reducerade till havets nivå. Aktuella lufttrycksvärden hittar man här:

    https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/observationer#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,tab=vader,param=msl

    En barometer kan i någon mån användas för att förutse väder, nämligen i det fall ett lågtrycksområde är på väg in. Då faller lufttrycket, och man kan vänta sig nederbörd och kanske kraftiga vindar (ifall lufttrycket faller snabbt). Men i stort sett ska man ta de symboler eller texter som ibland finns på hemmabarometrar med en nypa salt.