Under flike VÄDER (start-väder)

Där finns nu en BRED menylist med olka val under varandra.
Den tar nästan halva bredden på min lilla Chromebook.
Förslag
1 Görså att man kan minimera den in på sidan till vänster.
eller
2 Lägg alla val på en lång rad över prognos,10dagars radar/blixt......OSV.

Kommentarer

  • Hej Lars-Erik. Tack för synpunkterna. Vänsternavigeringen behövs av flera skäl men jag förstår ditt problem. Kan du lägga in en skärmdump så vi kan se hur det ser ut hos dig?
    Leif Webbkoordinator
  • Hej
    Skickat två bilder.
    Listen till vänster tar för stor plats enligt mitt tycke
    Om jag förstår rätt är det numer anpassat för telefonskärm
    men den funkar inte för mig .... Det är för smått och jag använder inte det normalt (appen)
    På Chrome book får man använda två fingrar eller piltangent för att scrolla vänster/höger upp/ner å de går ju bra det med.

  • Hej Lars-Erik! Tack för bilderna. Kan du kolla vad du har för skärmupplösning? Det kan vara så att brytpunkten för när sidan går till mobilläge behöver ändras.
    Leif Webbkoordinator
  • 24" har 1920X1080
    Book har 1366X768 som är standard men går justera upp och ner
  • Under många år har sidan ortsprognoser sett likadan ut. Nu är den plötsligt totalt förändrad. Varför då?

    Vad var det för fel på den gamla invanda? Är det någon som får betalt för att gå in och ändra det som inte var trasigt?

  • @ Lars-Erik: Har testat med en skärm 1366x768 och får inte samma vy som dig. Har du ändrat förstoringsgraden i webbläsaren?
    @Björn: Vi har gjort uppdateringen delvis pga att en ny lag trätt i kraft som handlar om tillgänglighet. Den gamla bröt mot en del av dessa riktlinjer. Vad är det som gör att du inte gillar den nya?
    Leif Webbkoordinator