Text på varningsläget anpassas inte efter bredden på kartan

Se bilder.

Det blir för lång text och då kan den inte bryta raderna vilket innebär att man inte kan läsa hela texten hur man än gör. Detta i Firefox 64.0. Har inte orkat kolla i andra webläsare.

Kommentarer

  • Hej Jonas, tack för ditt inlägg.
    Vi känner till detta, och är inte heller helt nöjda med hur det ser ut i dagsläget.

    Det är dock lite knepigt att få det att fungera bra på mindre skärmar, om man skulle låta texten flyta utanför kartmodulen, då finns det risk för att hela sidans breddförhållande blir "hoppigt och studsigt", vilket inte heller är bra.

    Om man panorerar lite i kartan så att man anpassar ytan till texten, så ska man kunna se alla områden. Inte helt optimalt, men det fungerar tills vi har löst detta. Till vänster finns alla varningar i tabellform.

    Önskar dig en fortsatt bra torsdag!
  • Man skulle ju kunna föra in en automatisk radbrytning samt även att texten faktiskt flyttar på sig (med något streck till muspekaren eller det valda området).