Sökfälten på smhi.se

Hej! Jag vet inte hur många gånger jag har sökt en ort (till exempel för att se vädret på ett semestermål) - och i hastigheten råkat skriva i den övre av sökrutorna.
Det vore fint med en hjälptext i den övre sökrutan, till exempel ”Sök på hela webbplatsens innehåll” eller något liknande. Så ser man tydligt skillnaden mellan sökfälten.

P.S. I appen är det såklart inget problem - det är bara när man sitter vid datorn som det blir konflikt mellan sökfälten.

Eva

Kommentarer

  • Hej Eva! Håller helt med, det ska justeras i kommande version av smhi.se. Vi jobbar med det just nu men det kommer inte synas förrän nästa år.
    Leif Webbkoordinator