Olika prognoser i dator och mobilen?

Hej! Jag och min sambo sitter mittemot varandra vid bordet. En med mobil och en med dator... Båda tittar vi på Smhis prognos.... Får helt olika resultat... Hur kan det bli så, är ni flera meteorologer, eller?

Kommentarer

  • Hej!

    Prognosen i datorn och appen ska inte skilja sig från varandra då de kommer från samma prognosdatabas.

    När du tittar på ortprognoserna, står det att de är uppdaterade samma tid? Om inte, stäng ner appen och starta den igen för att uppdatera.

    När du tittar på hemsidan, vilken sida är du inne på? Den tidigare prognossidan "Vädret i Sverige (tidigare version)" är en gammal produkt som använder vår gamla prognosmodell. Tittar du på den gamla prognossidan och i appen kan de därför ge olika prognoser.

    Den nya prognossidan finns på startsidan smhi.se och under "Vädret" - "10-dygnsprognos". Den sidan har en mer upplöst prognosmodell som ska stämma överens med appen. Här är en direktlänk till 10-dygnsprognosen

    Hoppas det hjälper, annars får du återkomma.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.