Varför finns inte "Senaste dygnet" i ipad appen?

Hej SMHI

Stämmer det att jag inte kan få fram "senaste dygnet" info under väderrapporten för någon ort på min iPad app även om denna informationen finns på telefon-versionen av iOs appen?

Det verkar lite konstigt att en iPad med mer screen real estate inte har med denna informationen och jag funderar på om det kanske bara är min iPad app som det är fel på.

Kommentarer

  • Hej Mads,
    Tack för att du kontaktar oss om detta.
    Tyvärr kan du inte få fram "senaste dygnet" på iPad-appen, då den appen är framtaget innan vi införde observationer i appen.

    Du kan istället komma åt samma information genom att lägga till ett bokmärke i din webbläsare på iPad:en med adressen http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/obse..., där får du även med aktuella parametrar som sikt och snödjup.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

  • Varför fungerar inte SMHIs app i min ipad. Har gjort alla nödvändiga råd från support. Appen SMHI laddas ner lätt men det finns inga uppgifter på den? Appen har fått namnet SMHI-tablet.
    Birgitta
  • Hej Birgitta,
    Tack för att du kontaktar oss om detta. Vi har fått in fler indikationer/rapporter från användare på att något inte fungerar som det ska, när det gäller iPad-appen och www.smhi.se via Safari. Vi håller just nu på att undersöka felet.
  • Tack för svaret. Väntar på en lösning av problemet eftersom det tidigare fungerat perfekt.
  • Hej,
    Nu fungerar iPad-appen och www.smhi.se via Safari igen.
  • Hej!
    Appen i min I-pad är väldigt seg med att uppdatera sig. Just nu (!6/5) tittar jag en prognos från igår kl12:03.
  • Hej Tryggve,
    Har du provat att uppdatera manuellt genom att ta tag i tabellen och föra fingret nedåt? Då ska prognosen uppdateras.
  • Hej!

    Det fungerade inte: Appen har uppdaterat sig idag från i torsdags. Dock håller den sig nu till en morgonprognos och är låst där.
  • Hej Tryggve,
    Har du fortfarande problem att uppdatera prognosen? Har du provat att ominstallera appen? Har du senaste versionen av iOS installerad?
  • Jag har samma problem som tidigare med appen. Det senaste Ios är installerad.
    Problemet har funnits under lång tid och inte påverkats av att ladda in ny app. Det är underligt att er app krånglar, när YR och Wunderground fungerar utan problem.

  • Våran app och andras appar är helt frånskilda från varandra, så det går tyvärr inte att på så sätt hitta var felet ligger.
    SMHIs tablet-app har över 100 000 användare, vi skulle ganska snabbt få indikationer på om våra servrar inte skulle leverera prognoser.
    Prova att avinstallera och installera om appen, tillåt GPS-positionering och se till att appen har tillgång till nätverk, hjälper detta inte så återkom så får vi titta mer specifikt på din enhets version och göra en felsökning härifrån.
  • Idag 27 maj 2018, fortfarande fungerar inte Er app för IPad.
    Jag har uppdaterat iOS till 11.3.1 och laddat ner appen på nytt utan fungerande resultat. Appen fungerade bra för bara ngn vecka sedan, förstår inte varför den inte ska kunna fungera nu!
  • Hej Klas, tack för din inrapportering.
    Vi har för närvarande driftstörning på väderappen för iPad, men vi håller på att jobba på problemet.
    Vi beklagar att det inte har fungerat under helgen och jag återkommer i tråden när problemet är löst.
  • Hej igen,
    Nu har vi åtgärdat felet som gjorde att iPad appen inte fick någon data.
    Önskar en fortsatt trevlig måndag!