Sattelitbilder

Hej,

Går det på dator med webläsare attpå något sätt rotera jordgloben på sidan Väder --> Satellit --> Enkel Moln --> Jorden?
https://www.smhi.se/vader/radar-och-satellit/satellit/q/v%C3%A4rlden

Har testat alla knappkombinationer jag kan komma på, men den ligger alltjämt med perspektiv Afrika / Ekvatorn. Det gör det lite svårt att se vad som hänt i norra Europa.

Mvh
Johan

Kommentarer

  • Hej, nej det går tyvärr inte. Satellitbilderna är tagna av en geostationär satellit som ligger och kör längs ekvatorn runt jorden och bilderna är i 2D, därför kan jorden inte snurras. Jag tipsar om att gå in på fördjupad för att se mer lokalt väder medan "jorden" kan ge dig en överblick på kontinental skala
    Daniel Webbpublicering