Varför syns inte Norge i regnradar Norden?

På den nya regnradarkartan finns två val; 5 min Sverige och 15 min Norden. Vid Nordenvalet inkluderas Danmark och Finland, dock ej Norge. Varför? Jag bor i Dalarna och eftersom vädersystemen i nio fall av tio kommer västerifrån så är det just Norge som vore värdefullt att få med på kartan. Kan ni ordna så att Norge kommer med?

Kommentarer

  • Hej Tomas,
    Vi har för tillfället problem med radar-data från Norrmännen, men vi arbetar på att få igång det så snart som möjligt.
    Önskar dig en fortsatt bra måndag!
  • Hej där. En fråga om oförklarade symboler i Hälsingland 1200/radar/beta. Hagel? Borde platsa i teckenförklaringen.
    Hälsningar
    Lars K
  • Hej LO!
    Jag taggar ditt förslag med "förbättringsförslag" så får dom ansvariga titta på detta när dom är åter från sin semester.

    Trevlig helg!