Rada/Blixt panorera

https://www.smhi.se/vadret/nederbord-molnighet/radar-blixt

När kartan är låst för panorering bör det gå att flytta hela webbsidan vertikalt vid touch på kartan.

Det är mycket lätt att bli strandad mitt på kartan och inte kunna svepa sidan uppåt/ nedåt på en liten touch-skärm.

Dvs rent tekniskt ska dessa touch/move aktiviteter inte konsumeras av kartobjektet när dess panorering är avstängd. De ska skickas till den överordnade webbsidan så att den scrollas up/ned.

Felet har rapporterats tidigare men blir inte åtgärdat.

Det går i nödfall att dra sidan vertikalt med dess mikroskopiska vertikala rullningslist till höger om kartan, men usabilityavdelningen borde inte nöja sig med detta.

Kommentarer

  • Hej Tore,
    Vi har just hållit på att kika på denna och vi verifierar just nu vår lösning. Förhoppningsvis blir problemet löst i närtid.

    Vänliga Hälsningar
    Therese