Ortsförväxling?

När man söker Vindeln (i Västerbotten) kommer ortsnamnet Degerfors upp på appen SMHI väder. Hur kommer det sig?

Kommentarer

  • Hej,
    Vi lyckas inte återskapa felet, vilken typ av telefon och vilken version av operativsystem har du?

  • Jag har en Samsung och har laddat ner appen SMHI väder. När jag trycker på appen och hämtar prognosen så ser jag en gul stjärna och Degerfors längst upp.

  • Hej Ingela,
    Det verkar som om du kommit åt det lilla häftstiftet till höger om ortsnamnet, så att Degerfors är vald startort varje gång du startar appen. Om häftstiftet är riktat rakt ner, prova med att peta på det, så att det står lite snett nedåt vänster.