Nedlagd väderstation Ljungå, Jämtlands län

Hej,
Jag skulle vilja veta när sista mätningen skedde i Ljungå, Bräcke kommun, Jämtlands län för att kunna skriva in datumet i byns historia.
Med vänlig hälsning

Anette Brannermark

Kommentarer

  • Hej Anette,
    Tack för att du kontaktar oss om denna fråga.
    Enligt vår information på ​SMHI Öppna data​​​ så var denna station i bruk mellan 1961-01-01 och 1987-03-31.
    Önskar dig en fortsatt bra torsdag!
  • En liten komplettering:
    När det gäller månadsvisa nederbördsdata för Ljungå så finns sådana tillgängliga via Öppna Data fr.o.m. augusti 1880, och månadsmedeltemperaturer finns fr.o.m. januari 1912.