Meteorologens kommentar för visst område på egen vädersida

Hej!

Har en väderstation som laddar upp data till er tjänst WOW. Nu undrar jag om det är tillåtet att använda meteorologens kommentar för ett område på sin egen vädersida? Går ju ange under att texten kommer från SMHI. Om det är ok, finns det något sätt att ladda den texten till sin sida? Använder idag open-data api:et för varningar, så vore fint att få kommentarer också!

Kommentarer

  • Hej Mikael. jag tar frågan vidare till de som har hand om APIerna.

    Leif Webbkoordinator
  • Hej igen!

    Inga nyheter om min fråga?
    Vore perfekt att få in meterologens kommentar över mitt område på min vädersida!

    Mvh Mikael
  • Hej,
    Meteorologens kommentar finns tyvärr inte att läsa via API från öppna data. Tyvärr finns inget sätt att ladda hem texterna i dagsläget. Planen är att lägga ut dem men tyvärr har vi lite resurser och annat som måste göras före.

    Med vänlig hälsning
  • Hej! Ok då vet jag. Hoppas det blir av nån gång iaf, vore perfekt.

    Tack för svar.
    Mikael