Kustväder

Hej!Av vilken anledning har ni tagit bort kustvädret?

Kommentarer

  • Hej!
    Om du menar denna tjänst https://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/kust, så kommer den att avvecklas av tekniska skäl. Men vi tittar på att ersätta den med en ny tjänst!
    Bästa hälsningar
  • Hejsan,
    jag har sett er nya tjänst som visar sjöväder/kustväder med hjälp av karta istället. Det är också bra, men den "gamla hederliga" kustvädret i form av text är mycket snabbare att läsa/tolka och har absolut sin plats. Det är den jag som seglare kollar först av alla. Hoppas ni kan ha kvar den!
    Hälsn
    Johan
  • Hej!
    Tack för din återkoppling. Den är viktig!
    Bästa hälsningar
  • Hoppas ni inte tar bort kustobsevationer i tabellform utan att ersätta dom med något ännu bättre. Jag gillar formatet.
    Slås bara av Sjöfartsverket Viva där man kan få avläsningarna med historik i tabellform. Sjöfartsverkets nackdel är att dom har för få mätstationer.

  • Tack för din feedback Ulrik!

    Det är toppen när ni användare hör av erså vi kan förbättra tjänsterna! Alla inlägg som är av förbättringskaraktärtaggar vi alltid som förbättringsförslag som våra utvecklare får titta på vadsom är möjligt att genomföra i kommande lanseringar. Tack för ditt inlägg så länge.

  • Hejsan
    Den nya tjänsten "hav- och kustväder" ger en mycket bättre överblick geografiskt vid viss tidpunkt men den kräver mer bredband och tid vid användning.
    Som seglare i kustnära farvatten så önskar man sig också en snabb ungefärlig överblick flera dagar framåt som den gamla tjänsten "Kustvädret" ger. Vet inte hur man bäst kan lösa även detta.
    Hälsningar
    Bosse Torstenfelt
  • Håller med Bo T fullständigt. Med kustväder kan man även ladda ner en offline kopia som man kan titta på vid behov, även om man inte har täckning (Android i alla fall.)
  • Tack för er återkoppling! Vi kommer att behålla "Kustväder" ett tag till och istället uppdatera tjänsten något.