Kustväder.

Hej! Jag brukar titta på prognosen Örskär-Söderarm varje dag men sen en tid tillbaka finns ingen kartbild.Radar-blixt fungerar
däremot perfekt i det avseendet.Undrar varför?

Kommentarer

  • Hej Rolf,
    Vi felanmäler detta och hoppas det skall vara avklarat snart.

  • Ät värd på Väderöarnas Lotsutkik och sover i SMHI-stugan intill Er aut väderstn
    .På Kustväderkartan står på stationshöjd 11 m men det kan väl inte vara rätt?!? Det ska väl vara höjden över havet?? Jag uppskattar själva masthöjden till ca 11 m.
    Annars sover vi gott i stugan spec då det blåser bra som lördags kväll Sv 1

  • Hej Anders!

    Det stämmer som du säger att mätstationens höjd inte är 11möh, så här står det i stationsbeskrivningen för Väderöarna:

    Automatstationen står på öns högsta topp ca: 24m över havsnivån.
    Från stationen ser man ut över havet åt alla håll, samt dom små öarna o kobbarna
    som finns i närheten.