Varför fungerar inte kartan för Hav och Kust i Firefox?

Hej,
När jag använder Beta-versionen i Mozilla Firefox kan jag inte få kartan att fungera. Den visar bara läget för en enda tidpunkt, oavsett hur jag drar i punkten på tidsskalan. I Microsoft Edge fungerar kartan däremot.

Kommentarer

  • Hej Bertil,
    Tack för du meddelar oss, vi kommer att titta på detta när vi fortsätter utvecklingen av Hav och Kust.

  • Jag får inte igång väder på kartan över huvud taget, varken i firefox eller IE.
    På IPhone Firefox funkar det.... skulle jag säga, men det har slutat funka i den med.

    http://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/hav-och-...

    Niclas

  • Hej Niclas,
    Det var produktionen av kartor som slutat fungera, nu är det omstartat och ska åter leverera kartmaterial. Denna BETA-version har ännu inte någon övervakning, därför fick vi ingen indikation på att det slutat fungera, så tack för att du meddelade oss detta!

  • Gött!

    Dock funkar det fortfarande inte i Firefox på windows. Där ser man bara innevarande timmes karta när man slidear vä/hö.

  • Hej Niclas,
    Ja, det är en "känd bugg" som vi kommer att titta på vartefter vi utvecklar produkten.

  • Hej allesammans,

    Kartbuggen är fixad (som uppstod i Firefox bl. a.) och kommer släppas i och med när vi släpper nästa uppdatering av Hav & Kust (BETA).

    Ha en fortsatt bra dag!

    // Markus

  • Fungerar fortfarande inte (win 7 sp1, FF 49.0.1). Kommer upp en statisk karta utan innehåll i vita labels. När släpps den där rättningen?

  • Hej Vay,
    Rättningen är på väg, produkten måste genomgå tre nivåer (utveckling, test, produktion) innan den når slutanvändare.