Historisk data lufttemperatur Göteborg A före 1965

Hej!
Jag har tittat på historiska temperaturdata för Göteborg A,stationsnummer 71420.

Från 1961-01-01 till 1964-12-31 finns det endast en mätning per dag, 18:00. Är då angiven max och min temperatur för senaste 24 h eller fortfarande för 12 h?
Erik

Kommentarer

  • Hej Erik

    Förstår jag dig rätt om det är "Lufttemperatur, min och max (12h)" som du undrar över?

    Finns enbart 12h kl 18 så saknas värdet kl 06 av någon anledning. Det ska fortfarande vara 12h-värde.

    Du kan ju alltid jämföra med 24h-värdet.
    Du kan också titta på andra stationer i området, Säve och Torslanda till exempel.

    Hälsningar

    Lennart Wern

    Lennart