Hemsida

Tyvärr så är det väldigt svårt att hitta på er hemsida. Jag skulle bara behöva en sökruta där man skriver in ortnamn er och sedan direkt en dagsprognos och sen möjlighet till fem- eller tiodagarsprognos. Det vore enkelt och bra. Idag försöker jag förgäves hitta en väderprognos . Är inte det huvudsyftet med er hemsida? Jämför gärna med yr.no !

Kommentarer

  • Hej Bitte,
    Vad tråkigt att du inte hittar det du söker, jag har markerat sökrutan i den bifogade bilden, här kan du skriva in ortsnamn och få upp en översyn de kommande fem dygnen, under dessa dygn hittar du även en länk till 10-dygnsprognosen. Önskar dig en fortsatt trevlig dag.

    Bifogad fil:

  • Ni får hemskt gärna berätta hur man kan få startsidan att se ut som i exemplet ovan.
    Jag får alltid den hemska animeringsrutan överst och er skärmdump är nästan OK.

    Om jag fick välja så hamnar tio-dygnsprognosen (alla tal upp till och med tolv skrivs med bokstäver i text) antingen som tabell eller diagram vilket är bättre än animeringen.
    Ännu bättre är om man kan ställa in hur man vill ha det, går det?
    Kör 1920x1080, kanske är för lågt?

    Bifogad fil:

  • Hej!

    Såhär ser länken ut till startsida med Stockholm:

    http://www.smhi.se/#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,geonam...

    Eller, om du exempelvis hellre vill ha Malmö:

    http://www.smhi.se/#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,geonam...

  • OK, halvvägs...

    Hur ser URL ut om jag vill få upp tio-dygnstabellen eller diagrammet överst, helt utan animeringsfönster eller att det i alla fall är placerat längre ned på sidan?

    Animeringen är trevlig men inte lika snabb att läsa av som de andra två!

  • Hej Fredrik,
    Tyvärr är 10-dygnsprognosen fast med kartmodulen överst (för tillfället), du är inte ensam om att tycka så, fler har påpekat detta, och det finns med som en "restpunkt" i en åtgärdslista.
    http://www.smhi.se/vadret/ortsprognoser borde ta dig rätt in i 10-dygnsprognosen.
    Önskar dig en bra fortsättning på dagen.

  • Tack så mycker för svaret. Det måste vara någon bugg på er hemsida. Samma sak som hände tidigare, hände nu igen.

    Så här gör jag på min mobil:
    Jag väljer en ort som startort, inga problem.
    Men, nästa gång jag går in på SMHI:s hemsida och väljer tiodygnsprognos under kartan, så händer ingenting. Det är inte längre en klickbar länk eller en lista man kan se.
    Jag backar då tillbaka till föregående sida. Startorten är nu borta. Jag söker fram den igen och väljer den. Det går inte.
    Jag väljer då en annan ort som startort, det funkar. Sen försöker jag igen på första orten. Nu går det att söka fram den, men ingen tiodygnsprognos är möjlig att hitta.
    I detta läge blir man lite desperat och går in på menyn och väljer Väder, sen 10-dygnsprognos. En allmän karta över Sverige dyker upp. Jag är tillbaka i samma läge igen att söka på ort, men ingen tiodygnsprognos för orten går att få fram.
    Det borde finnas flera sätt att komma åt informationen? Om det vanliga sättet inte går, borde man t.ex. kunna gå in på Väder > 10-dygnsprognos och sedan välja ort.

  • Hej Bitte,
    Jag lyckas inte återskapa det du rapporterat in. Skulle du kunna ta skärmbilder på det? (Skärmklippsverktyget rekommenderas).

    Om det är via din mobil du vill få 10-dygnsprognosen, så rekommenderar jag att du installerar vår app för Android eller iPhone, den är anpassad för att använda i en mobil enhet.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag.