Går det att göra skylten lite mer genomskinlig så informationen inte skyms?

Kommentarer

  • Hej Jan,
    Tack för din input vi tar med den i diskussion för vidareutveckling.

    Vänliga Hälsningar
    Therese

  • konturer för insjöar och åar/älvar försvinner under regnet. Det fanns sådanna ditlagda i gamla radar-blixt.
  • Ni bör nog anlita en geograf som kan tala om för systemutvecklare och andra tekniker vad en karta är samt låta en meteorolog ta helhetsansvar.

    Er sida ser ut som den är gjord av en tonåring med åttiotalsteknik. Det låter som jag raljerar men det sammanfattar väl det förtroende man får när man möts av så dåligt presenterad information. Ni har ju haft bättre kartor och bättre sidversioner innan och det är verkligen nedslående när utvecklingen går åt fel håll plötsligt.

  • Hej Mathis,
    Tack för din input vi tar till oss detta.

    Vänliga Hälsningar
    Therese
  • Håller med om att nya prognossidan är fult, trist och oinbjudande dåligt presenterad. Trodde detta var en beta-version. Har försökt vänja mig vid den, men tycker fortfarande att den gamla var tydligare, trevligare och mer lättläst.
  • Hej Lise,
    Tack för din feedback.
    Vänliga Hälsningar
    Therese
  • Jag håller delvis med om ovanstående synpunkter.

    1. Den underliggande kartbilden är klart bättre nu. Den är mer detaljerad än den gamla vilket gör att man kan hitta små orter och små platser i geografin lättare. Det underlättar för att se var i närområdet man kan plocka svamp utan att bli blöt. :-)

    2. Kartan syns dock inte alls under nederbördsöverlagringen. I förra versionen syntes kartkonturer under regnet åtminstone hjälpligt.

    Det borde gå att göra regnlagret halvtransparent så att kartan syns under det. Helst med ett reglage så att användaren själv kan väja transparensnivå.

    3. Hela kartrutan är mindre än i den gamla versionen. Ju större kartbilden är desto lättare är det att tolka regnsituationen. Jag skulle önska att kartbilden utnyttjade hela web-fönstrets bredd.

    Det hjälper inte heller att göra web-fönstret större. Kartbilden har en fix storlek. Det känns inte så modernt.

    Med förhoppning om att mina synpunkter kan vara till nytta för er vidareutveckling, och med vänlig hälsning
  • Tack Per för din input!