Fysik project

Jag ska skriva en presentation om atmosfären, jetströmmar och SSW. Jag undrar om ni har något förslag på ett räkneexempel som är lämpligt på gymnasienivå om atmosfären. Jag ska även ha med någon sorts experiment för att visa lyssnarna hur det jag pratar om fungerar, har ni förslag på det med?
mvh, er hemsida har hjälp mycket!
Emma

Kommentarer

  • Hej Emma!

    Vad bra att du hittat information du har nytta av på hemsidan!

    Tyvärr har vi inte något material med experiment/räkneexempel. Jag får tippsa dig om att titta i någon lärobok, alternativt kanske du kan höra av dig till något universitet. I Lund och Uppsala finns meteorologi-utbildningar så det kan tänkas att de kan hjälpa till.
    Lycka till!

    Vänligen
    Sandra Klimatolog