En synpunkt. Hemsidan är dyster och otymplig. Vad hände med den gamla ljusa och intuitivare?

er nya websidas utformning

Kommentarer

  • Hej Sophia! Kan du ge nåt exempel på vad som blivit dystrare/otympligare? Är det prognostjänsten du syftar på?
    Leif Webbkoordinator
  • Ja prognossidans nya design upplever jag som mörk och deppig... Väderkartan... textrutorna... grått och svart och ogästvänligt :-)
    Det känns liksom mindre trevligt att besöka smhi sen ni bytte stil.
  • Aj då! Hoppas vi inte orsakar deppighet för dej i höst/vintermörkret. ;-)
    Jo, det är lite mer grått och svart, det medges. Jag ser till att produktansvarig får din synpunkt.
    En av anledningarna till att land på kartan är grått nu och inte grön som förut är att vi lagt till flera lager med information. För att inte göra det otydligt så gjorde vi kartan mer neutral för att inte röra ihop det med färgerna i de olika lagren.
    Att det är svart på vissa delar i tjänsten kan diskuteras men det var ett sätt att försöka göra det mer tydligt. Hög kontrast gör det lättare att se och läsa.
    Tack för synpunkterna!
    Leif Webbkoordinator