Bolid i Södra Halland?

Jag bor i Mellbystrand. I tisdags kväll ca 23.00 rastade jag hunden. I sydost mot Hallandsåsen, såg jag plötsligt ett kraftigt ljus, ganska lågt på himlen, som från en strålkastare. Det rörde sig snabbt och föll i princip rakt ner innan det försvann. Det visade sig att även min grannfru såg ljuset.
Idag läste jag om en bolid i norrland, samma kväll. Kan det varit samma, eller en annan som jag såg? Norrsken såg jag tyvärr inte,
Vänlig hälsning
Evalena

Eva Lena Iderot Persson

Kommentarer

  • Hej, det är inte alls omöjligt eftersom en bolid syns ganska högt upp i atmosfären. Om det var samma kan jag dock inte svara med säkerhet på.

    MVH
    Magnus Klimatolog