Vem kan hyra en parkering hos Skövdebostäder?

Kommentarer

  • Lediga p-platser annonseras ut på vår hemsida, och varje hyresgäst måste själv anmäla sitt intresse för dessa.
    Uthyrningen sker efter kötid;
    •  i första hand till hyresgäster i det aktuella området.
    •  i andra hand hyrs de ut till Skövdebostäders övriga områden
    •  i tredje hand till ej hyresgäster.
  • Vi bor i ett av era områden & jag har 800 kö-poäng för parkering.
    Om vi flyttar till ett annat av era områden, & min fru står på nya lägenhetskontraktet (hon har högre köpoäng för lägenhet), får vi då behålla "mina" kö-poäng för parkering?
    Mvh Hans
  • Hej!

    Nej, det är inte möjligt att behålla parkeringspoängen även om det skulle vara du som får ett kontrakt på en ny lägenhet.
    Om man som hyresgäst byter bostadsområde nollställs köpoängen för parkering, då poängen är bundna till det område där man bor.
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.