Var och när hämtar jag mina lägenhetsnycklar?

Hej!

Jag ska flytta in i en lägenhet hos er och jag undrar när och var jag hämtar mina nycklar?

Med vänlig hälsning: Anna

Kommentarer

  • Hej!

    Kul att du har hittat in i vårt frågeforum.

    Lägenheten finns tillgänglig från klockan 14.00 på inflyttningsdagen.
    Nycklarna hämtar du hos din kvartersvärd, se din inflyttningsinformation.

    Om du och den utflyttande hyresgästen gjort en annan över­enskommelse ska du ändå kontakta din kvartersvärd som lämnar ut nycklarna och utför städbesiktning. Har kvartersvärden inte möjlighet att hjälpa er tidigare får ni hyresgäster komma överens och byta nycklar sinsemellan men tänk då på att du måste godkänna städningen själv, eftersom Skövdebostäder inte städbesiktigar lägenheten.

    Enligt hyreslagen är ordinarie inflyttningsdag den första vardagen i varje månad. Infaller den första på en lördag, söndag- eller helgdag räknas nästföljande vardag som inflyttningsdag.

    Lycka till i din nya lägenhet!
    Jessica Kundcenter
  • Hej! Är det alltid klockan 14 som gäller eller kan man få nycklarna tidigare?
  • Hej!

    Om du och den nuvarande hyresgästen inte gjort upp något annat, är det från klockan 14 på inflyttningsdagen du kan hämta ut nycklarna. Ring och boka en tid med din kvartersvärd 😊

    Observera! Infaller den första på en lördag, söndag- eller helgdag räknas nästföljande vardag som inflyttningsdag.

    Lycka till med flytten!
    Stina Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.