Hur räknas våningsplanen?

Jag undrar hur ni generellt benämner våningsplanen i ett hus. Till exempel nedersta våningen med lägenheter, benämner ni alltid den 1 eller räknas den våningen som bottenvåning och nästa våning som 1 osv. uppåt?
Konstig fråga kanske men vi letar efter lägenhet högst upp och ibland vet vi inte om den ligger längst upp när ni bara nämner våningsplan.

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Tack för att du kontaktar oss angående detta.

    Det ser lite olika ut i våra områden. Ibland räknas första våningen som 0 och ibland som 1. Om du har funderingar kring en specifik lägenhet är du välkommen att kontakta kundcenter via telefon 0500-47 74 00 eller mejla till info@skovdebostader.se.

    Jag tar vidare din tanke och undersöker om vi det finns möjlighet att lägga in mer information kring våningsplan på vår hemsida.

    Med vänlig hälsning
    Stina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.