Vad krävs för att få hyra en studentlägenhet?

Hej,

Jag ska studera på Högskolan i Skövde och undrar vad som krävs för att få hyra en studentlägenhet?

Hälsningar
Olivia

Kommentarer

  • Hej!

    Är antagningsbeskedet som beskrivs det preliminära eller slutgiltiga?

    Tack på förhand!
  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Om du är antagen på Högskolan i Skövde och ska studera minst 15 högskolepoäng per termin (nya regler som gäller från 1 mars 2024) kan du skriva kontrakt på en studentlägenhet hos oss med det första antagningsbeskedet.
    Här kan du läsa mer om hur studentbostadskön fungerar.

    Om du inte blir antagen måste du vänta med att söka studentlägenhet tills du vid kontraktserbjudandet kan visa upp ett antagningsbesked från det andra antagningstillfället.

    Hör gärna av dig om du har fler frågor!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.