Vad innebär ungdomslägenhet? Finns krav på fast arbete, eller kan man vara studerande?

Kommentarer

  • Hej!

    Kul att du hittat in till vårt frågeforum.

    Ungdomslägenhet innebär att du behöver vara mellan 18-29 år för att få skriva kontrakt.

    Innan du blir erbjuden en lägenhet gör vi en kreditupplysning på dig. Har du betalningsanmärkningar får du inget erbjudande och blir spärrad från att söka lägenheter i 12 månader.

    Vi har inget krav på fast arbete, däremot vill vi att du som hyresgäst ska kunna bo kvar i våra lägenheter och inte hamna i situation där du får svårighet att betala hyran. Av den anledningen tittar vi på din inkomst i förhållande till hyran på den lägenhet du är intresserad av. Är ni två som ska hyra lägenheten tillsammans ser vi på hushållets gemensamma inkomstnivå. Vi gör alltid en individuell bedömning i dialog med hyresgästen när det gäller inkomst och betalningsförmåga.

    Lycka till med ditt lägenhetssökande!
    Stina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.