Vad har Skövdebostäder för inkomstkrav när jag söker en lägenhet?

Hej!

Vilka är inkomstkraven när jag söker en lägenhet?

Kommentarer

  • Hej!

    Skövdebostäder vill att du som hyresgäst ska kunna bo kvar i våra lägenheter och inte hamna i situation där du får svårighet att betala hyran. Av den anledningen tittar vi på din inkomst i förhållande till hyran på den lägenhet du är intresserad av. Är ni två som ska hyra lägenheten tillsammans ser vi på hushållets gemensamma inkomstnivå.
    Vi gör alltid en individuell bedömning i dialog med hyresgästen när det gäller inkomst och betalningsförmåga.

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.