Vad händer med mina köpoäng när jag tackar ja till ett lägenhetskontrakt?

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • När du tackar ja till kontraktet på en lägenhet nollställs dina köpoäng och du får en omflyttningsspärr. Omflyttningsspärr innebär att du inte kan anmäla intresse på en lägenhet under sex månader räknat från det datum ditt kontrakt börjar att gälla. Däremot fortsätter du så klart att samla poäng.

    När du hyr en studentlägenhet nollställs poängen i studentbostadskön, inte poängen i ordinarie kön.
    Eva-Lisa Kommunikatör
    Bästa svaret
  • Hej. Nollställs poäng tills vidare om man tackar ja eller bara för de första 6 månaderna? Alltså kommer man kunna få tillbaka sina gamla poäng någon eller börjar man från början? Mvh

  • Ja, köpoängen nollställs helt och köpoängen startar om från noll igen.

    Glöm dock inte att förnya din intresseanmälan minst en gång var tolfte månad för att få behålla dina köpoäng.

    Med vänlig hälsning
    Jessica Kundcenter
  • Hur räknas köpoäng? Idag har jag ca 4000. Hur många poäng får man per år? Jag har hittills förnyat min intresseanmälan kontinuerligt.
  • Man får en köpoäng per dag, så länge man gör som du och uppdaterar sin intresseanmälan minst en gång var tolfte månad.
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.