Vad gör jag om jag låst ute mig eller tappat min nyckel?

Kommentarer

  • Hej,

    Om du behöver låsöppning av din lägenhet ringer du din kvartersvärd vardagar kl. 7-16, övrig tid till fastighetsjouren 0500-43 70 00.
    Det kostar ca 500 kr, och du behöver visa din legitimation.

    Ha en bra dag!
  • Har tappat bort 2 av 4 nycklar till lägenheten. Vad kostar det mig som hyresgäst och vad behöver man göra, byta lås och nycklar?

    Mvh Caroline
  • Hej!
    Om man tappat bort en nyckel får man bekosta den nyckeln och ett cylinderbyte. Man kan välja att göra ett cylinderbyte direkt eller vid avflyttning. När man väljer att göra cylinderbytet betalar man det aktuella priset som gäller då. Vad kostnaden blir beror på vilket låssystem det är. Vad som gäller för dig kan din kvartersvärd svara på.

    Nuvarande kostnad (2024) för ett cylinderbyte och nya nycklar är ungefär 1566 kr + 395 kr per nyckel.
    Eva-Lisa Kommunikatör
    (Uppdaterad )
  • Jag har tappat bort nyckel/tagg till tvättstugan,
    Vad kostar en ny?
  • Hej!

    Aptusnyckelbricka (tagg) kostar 160 kronor att ersätta.

    Priserna för övriga nyckelrelaterade saker är:

    Lägenhetsnyckel, samtliga 686 kronor
    Cylinderbyte 1566 kronor + 395 kronor per nyckel.
    Vid flera cylinderbyten debiteras 985 kronor för varje tillkommande cylinder.
    Postboxnyckel, 160 kronor
    Postboxcylinder 596 kronor
    Garagesändare 500 kronor

    Observera att priserna gäller just nu, 2024, och kan komma att förändras.

    Eva-Lisa Kommunikatör
    (Uppdaterad )
  • Hej! Vad är kostnaden idag för cylinderbyte?
    Fk
  • Hej,

    Tack för att du kontaktar oss med din fråga.

    Kostnaden för ett Cylinderbyte är 1566:- + 395:- per nyckel. Vid flera debiteras 985:- per tillkommande cylinder.

    Önskar dig en fortsatt bra dag!
    Kristina Kundcenter
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.