Vad gör jag om jag låst ute mig eller tappat min nyckel?

Kommentarer

  • Om du behöver låsöppning av din lägenhet ringer du din kvartersvärd vardagar kl. 7-16, annars journumret 0500-437000.
    Det kostar ca 500 kr, och du behöver visa din legitimation.
  • Har tappat bort 2 av 4 nycklar till lägenheten. Vad kostar det mig som hyresgäst och vad behöver man göra, byta lås och nycklar?

    Mvh Caroline
  • Hej!
    Om man tappat bort en nyckel får man bekosta den nyckeln och ett cylinderbyte. Vad kostnaden blir beror på vilket låssystem det är. Vad som gäller för dig kan din kvartersvärd svara på.

    Nuvarande kostnad (2022) för ett cylinderbyte och nya nycklar är ungefär 1500 kr + 150 kr per nyckel.
    Eva-Lisa Kommunikatör
  • Om man har tappat bort nyckel/tagg till tvättstugan,
    Hålet för nyckelringen var trasigt och jag tror att min man råkade slänga den.
    Vad kostar en ny?
  • Hej!

    Aptusnyckelbricka kostar 155 kronor att ersätta.

    Priserna för övriga nyckelrelaterade saker är:

    Postboxnyckel, 155 kronor
    Bokningscylinder tvättstuga, cirka 580 kronor
    Nyckel till bokningscyliner, 155 kronor
    Garagesändare, 500 kronor

    Observera att priserna gäller just nu, 2022, och kan komma att förändras.

    Eva-Lisa Kommunikatör
  • Hej, vad ligger priserna på idag 2022? Med vänlig hälsning, Björn
  • Hej!

    Tack för att du uppmärksammade detta.

    Vi har nu uppdaterat priserna.

    Med vänlig hälsning,
    Stina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.