Vad gör jag om jag inte får en studentlägenhet?

Hejsan!

Jag har sökt studentlägenheter hos er men inte blivit erbjuden någon lägenhet än.
Har ni några tips på vad jag kan göra eftersom skolstart närmar sig och jag inte fått någon lägenhet än?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Om du inte blir erbjuden en studentlägenhet hos oss och behöver söka boende på annat håll har vi några tips på hur du kan utöka ditt sökande.

    Du kan exempelvis hitta tips inför bostadssökandet på Högskolan i Skövdes hemsida.
    Skövde kommuns hemsida finns även kontaktuppgifter till många hyresvärdar i Skövde som du kan kontakta.

    Det brukar också vara bra att undersöka möjligheterna till boende i närliggande städer som till exempel i Skara, Skultorp, Tibro och Stenstorp som alla ligger inom ett bra pendlingsavstånd till högskolan.

    På Blocket Bostad och i Facebookgrupper kan du leta efter privata hyresvärdar.

    Det brukar även vara några studenter varje termin som hyr ut sina studentlägenheter i andrahand under sina utlandsstudier. Tänk på att en andrahandsuthyrning alltid måste godkännas av hyresvärden.
    När vi godkänner ansökningar om andrahandsuthyrning skickar vi alltid en kopia på den godkända ansökningen till både förstahandshyresgästen och andrahandshyresgästen.

    Lycka till med sökandet!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.